Grådighed eller mangel på viden?

Det kan godt være at der er mange der vil blive stødt på mit indlæg, men så rammer jeg præcis der hvor jeg gerne vil 😉

Jeg får flere og flere i min salon fra andre behandlere, som har pillet produktet delvist eller helt af. Når jeg så fortæller hvad der sker med deres negle når de gør det, er det tydeligt at de ikke har fået det fortalt før.

Er min branche blevet så grådig at man laver behandlinger på hvad som helst? Eller er der bare rigtig mange der ikke ved, hvad de i bund og grund laver? Ved de ikke hvad der sker med den naturlige negle, når kunden har pillet i produktet, eller er man bare ligeglad? Gælder det virkelig for så mange, bare at tjene penge? Kundeservice er også at give kunden råd og vejledning, også hvis det betyder at kunden ingen behandling får lavet den dag.

Hvis jeg nu skal forklare det på en måde der er nem at forstå. Den naturlige negl er bygget i lag. Når man så piller produktet af, river man et lag af den naturlige negl med. Og logisk nok, så bliver den naturlige negl mere og mere skadet for hver gang man gør det. Er skaden sket, kan ikke bare lægge et produkt på og så er neglene fine igen, for neglen skal gro ud. Og nej det hjælper heller ikke noget at smører dem ind i en masse olie, det gavner kun neglebåndene. Derfor synes jeg også at det er hovedløst, at der idag er tekniker der bruger el-fil for kunders naturlige negle. Et øjeblik uopmærksomhed kan gøre at den naturlige negl er skadet for ALTID.

For mig er det vigtigt at fortælle mine kunder, hvorfor man ikke må pille i produktet og hvis man har, hvorfor jeg nogle gange vælger at sende dem hjem igen uden de har fået nyt på. Der kan jeg se mig selv i øjnene og vide at jeg ikke er med til at gøre mere skade end gavn. At give kunderne den samme service/behandling som jeg selv ønsker at få, hvis jeg er i deres sted.

Så når man vælger en tekniker, er det en god ide at stille nogle spørgsmål til hvordan man bedst muligt, passer på den naturlige negl. Føler i at teknikeren ikke kan besvare jeres spørgsmål, eller ydre den service i betaler for, så vælg en anden. Det er bestemt også en god ting at spørge ind til de produkter de bruger, at de er EU-godkendte. Det er et servicefag, så må der også gerne være en god service. Der er og vil altid være dem der er selvlærte og har set en masse youtube. Når i vælger dem, så kan i efter min mening ikke tillade jer at klage over at de har lavet skade på neglene, eller brugt produkter fra Kina, som ikke er EU-godkendt. Det er den chance man tager, når man vælger dem til at lave negle.

Husk at 1 forkert behandling, kan skade jeres negle for ALTID.

Skriv et svar

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.